Παρά τις δηλώσεις περί του αντιθέτου, η κυβέρνηση δεν εξετάζει τουλάχιστον προς το παρόν τη μείωση των τιμών των διοδίων. Αυτό δήλωσε εν πολλοίς χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γ. Μαγκριώτης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Οδ. Κωνσταντινόπουλου.
Το κυβερνητικό στέλεχος απέδωσε το αδιέξοδο στις τράπεζες και στους παραχωρησιούχους, «οι οποίοι δεν δέχθηκαν τη συζήτηση για μείωση των τιμών», αλλά και στη Ν.Δ. «που αποφάσισε να κατασκευάσει και τους πέντε αυτοκινητόδρομους στη χώρα, ενώ τα οικονομικά της χώρας και η κοινοτική χρηματοδότηση δεν μπορούσαν όπως εκ των πραγμάτων αποδείχθηκε να σηκώσουν το βάρος».
Και όταν ο κ. Κωνσταντινόπουλος υπενθύμισε ότι ήταν ο ίδιος ο υφυπουργός που στις 7 Φεβρουαρίου είχε δηλώσει πως «μιλάμε ακόμη και για περισσότερο από 50% μείωση στα υπό κατασκευή τμήματα», ο κ. Μαγκριώτης απάντησε ότι «τίποτε δεν μπορεί να αλλάξει σ' αυτές τις συμβάσεις όπως ορίζεται από το 2007 και από τους κοινοτικούς νόμους, εάν δεν συμφωνήσει και η ιδιωτική πλευρά».
Πάντως, ο βουλευτής σε επικριτικούς τόνους επέμεινε ότι η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί πως θα κατέθετε νομοθετική ρύθμιση και συμβούλεψε πως «αν λέγαμε στους πολίτες ότι πραγματικά δεν μπορούμε να το κάνουμε, θα το εκτιμούσαν. Οι πολίτες χρειάζονται ειλικρίνεια», κατέληξε και ζήτησε να υπάρξει χρονοδιάγραμμα «το οποίο σε πρώτη φάση να ισχύσει».
Ο υφυπουργός δεν άφησε μεγάλα περιθώρια αισιοδοξίας. «Το χρονοδιάγραμμα πρέπει να το συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές. Δεν μπορεί να το διαμορφώσει μόνο η πλευρά του Δημοσίου. Αυτό ορίζουν οι συμβάσεις», ανέφερε ο κ. Μαγκριώτης και συμπλήρωσε «το Δημόσιο μπορεί βέβαια να αποφασίσει και να καταγγείλει τις συμβάσεις. Εάν το κάνει όμως τα έργα θα σταματήσουν, θα πρέπει να πληρώσει αποζημιώσεις και θα ζημιωθεί πολλαπλά και η χώρα και οι περιοχές και ο Ελληνας φορολογούμενος. Τα πράγματα δεν είναι απλά. Οπως ορίζονται από τις συμβάσεις είναι σύνθετα και πολλές φορές αντιφατικά».
Σχόλια