ΜΗΝ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΖΩΗ...ΤΡΕΝΟ

Ένα άρθρο του Δ. Καραγεωργόπουλου για τον Προαστιακό Πάτρας

Ο Προαστιακός με τον ένα, ή τον άλλο τρόπο είναι εδώ. Μας αλλάζει τη ζωή αλλά και μας ταλαιπωρεί.

Έχει κάνει όμως και άλλα αναπάντεχα.

Κάθε μέρα και «στο πήγαινε» και «στο έλα» περιμένεις να δεις πρόσωπα γνωστά, να τους πεις καλημέρα, να ρωτήσεις τι κάνουν και όταν δεν τα βρίσκεις ανησυχείς, ρωτάς, παίρνεις τηλέφωνο. Μια νέα μικρή κοινότητα έχει δημιουργηθεί στον προαστιακό έστω και για αυτήν τη λίγη ώρα που διαρκεί το ταξίδι.

Γράφω αυτό το άρθρο για να αξιοποιήσουμε αυτήν την παρέα, να την κάνουμε πιο μεγάλη, να αναδείξουμε τα προβλήματά μας και να βοηθήσουμε το μέσο να γίνει καλύτερο.
Ο Προαστιακός έχει βοηθήσει σημαντικά στο να αρχίσουμε, έστω και με αργούς ρυθμούς, να συμβάλλουμε έμπρακτα στην αποσυμφόρηση της Πάτρας. Πολλοί από μας τον εμπιστευόμαστε, καθώς επιλέξαμε να αναζητήσουμε μόνιμη κατοικία μακριά από την Πάτρα, προσδοκώντας σε μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Σε άλλους, ντόπιους κυρίως, δόθηκε η ευκαιρία να αναζητήσουν και να βρουν εργασία στην Πάτρα, με καλύτερες προοπτικές,  οι ποδηλάτες βρήκαν επιτέλους ένα όχημα που θα τους εξυπηρετεί στις μακρινές αποστάσεις, ενώ και πολλοί φοιτητές ανακουφίστηκαν οικονομικά αφού δεν υπάρχει πλέον
ανάγκη να ταλαιπωρούνται πλέον με τον γηρασμένο και αργό στόλο του ΚΤΕΛ. Για τους λόγους αυτούς στηριχθήκαμε όλοι στον Προαστιακό ως μέσο μεταφοράς από και προς την καθημερινή μας εργασία. Όλοι μας περιμέναμε, εδώ και αρκετό καιρό, ένα μοντέρνο μέσο μεταφοράς παρόμοιο με το μετρό της Αθήνας, τόσο ως προς την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης (συχνότητα δρομολογίων, χρόνος μετακίνησης, δίκτυο), όσο και ως προς το επίπεδο του χρησιμοποιούμενου εξοπλισμού. Επίσης γνωρίζοντας ότι το μέσο είναι ακόμη σε περίοδο ανάπτυξης περιμέναμε την αναβάθμισή του σε ακόμη καλύτερο με τη δημιουργία νέων σύγχρονων σταθμών και την προέκτασή του από Ψαθόπυργο μέχρι και τα Βραχνέϊκα (τουλάχιστον). Αντί όμως για όλα τα παραπάνω, καθημερινά βιώνουμε καταστάσεις ανεπίτρεπτες, που όχι μόνο δεν συμβάλλουν στην ομαλή μετακίνησή μας, αλλά απαξιώνουν και ένα μέσο το οποίο θα έπρεπε να είναι μοχλός ανάπτυξης των προαστίων της Πάτρας και σημαιοφόρος στην προσπάθεια αποκέντρωσης της Πάτρας. Οι καθυστερήσεις είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο, οι συρμοί μικρής χωρητικότητας σε σχέση με το επιβατικό έργο που καλούνται πολλές φορές να εξυπηρετήσουν, και οι «ανεξήγητες» βλάβες, είναι τακτικό φαινόμενο. Ο χρόνος μετακίνησης όσο περνάει ο καιρός αυξάνεται αντί να μειώνεται ενώ η κατάσταση στους περισσότερους σταθμούς είναι ακόμα πρωτόγονη (χωρίς στέγαστρα για τη βροχή, parking μέσα στη λάσπη και το νερό, κ.λ.π).

Οι μοναδικοί ίσως που είναι συνεπείς στο έργο τους και οι οποίοι καταβάλλουν προσπάθεια να κρατήσουν τον Προαστιακό Πάτρας σ’ ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών, είναι οι ελάχιστοι εναπομείναντες σιδηροδρομικοί (μηχανοδηγοί, οδηγοί, ελεγκτές, κ.λ.π). Αυτοί που, παρά τις σημαντικές ελλείψεις σε ανθρώπινο δυναμικό, καταβάλλουν σοβαρότατες προσπάθειες ν’ ανταποκριθούν στις ανάγκες του επιβατικού κοινού.

Ένας από τους σκοπούς του άρθρου μου είναι και η ανάδειξη των προβλημάτων του μέσου για την άμεση αντιμετώπιση τους, ώστε να επιτύχουμε τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μετακίνησης, αλλά και για την προστασία του ίδιου του μέσου από την απαξίωση στην οποία αυτό οδηγείται. Στόχος μου επίσης είναι η ανάδειξη του μέσου ως το σημαντικότερο παράγοντα στην προσπάθεια που γίνεται για την πολύπλευρη ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής των προαστίων της Πάτρας, αλλά και στην προοπτική ενός καινούργιου καλύτερου τρόπου ζωής μακριά από το κέντρο της πόλης μας.
Στην πρώτη αυτή επικοινωνία μου μαζί σας (σχετικά με το θέμα αυτό) θα ήθελα να θέσω μερικά ερωτήματα προβληματισμού και να καταθέσω ορισμένες προτάσεις για την βελτίωση των συνθηκών μετακίνησής μας.

Ερωτήματα:
1.      Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των επεκτάσεων των γραμμών προς Ψαθόπυργο και Βραχνέϊκα;

2.      Ποια συμφέροντα δεν επιθυμούν την προέκταση του Προαστιακού και την μπλοκάρουν μέσω συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων;

3.      Ποιοι (επιτελούντες συγκοινωνιακό έργο) καταστρέφουν τις νύχτες τις ηλεκτροκίνητες μπάρες στην περιοχή των Αραχωβίτικων - Ψαθοπύργου, για να μην επεκταθεί εκεί ο Προαστιακός;

4.      Γιατί αυξήθηκε το εισιτήριο και η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών, ενός μέσου ευρείας χρήσεως από τις εργατικές οικογένειες των προαστίων της πόλης μας;

Μερικές από τις προτάσεις μας

1.      Πύκνωση δρομολογίων με συχνότητα ανά μισή ώρα. Αν δεν είναι εφικτό για όλο το ωράριο λειτουργίας τουλάχιστον για τις ώρες αιχμής 06:00 με 09:00 το πρωί και 17:00 με 21:00 το απόγευμα.

2.      Διεύρυνση ωραρίου λειτουργίας, μέχρι 02.30π.μ, κυρίως τα Σαββατοκύριακα για την εξυπηρέτηση της νεολαίας.

3.      Εμφάνιση δρομολογίων και καθυστερήσεων σε φωτεινούς πίνακες σε όλους τους σταθμούς.

4.      Τοποθέτηση στεγάστρων και κατασκευή τουαλετών σε όλους τους σταθμούς του Προαστιακού.

5.      Ασφαλτόστρωση του parking του Αγίου Βασιλείου .

6.      Μείωση της τιμής της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για όλους τους χρήστες.

Αν ενδιαφέρεστε για την ανάπτυξη και την βελτίωση του Προαστιακού Πάτρας στείλτε τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας στο [email protected] ή στο [email protected] και εμείς θα τα προωθήσουμε στη Διοίκηση του ΟΣΕ και στους αρμόδιους τοπικούς φορείς.

Δημήτρης Καραγεωργόπουλος

Συνδικαλιστής – Πατρινός Πολίτης
Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Λαγκάρντ: Η ευρωπαϊκή οικονομία στηρίζεται σε δύο πατερίτσες

Η ευρωπαική οικονομία στηρίζεται αυτή τη στιγμή σε «δύο δεκανίκια», στα δημοσιονομικά και νομισματικά προγράμματα …