Παράπονα διατυπώθηκαν από δημότες της Καβάλας για τη διαδικασία αποκομιδής των οικιακών απορριμμάτων τόσο για την ημέρα αργίας του Αγίου Πνεύματος όσο και για την επόμενη ακριβώς ημέρα. Η υπηρεσία καθαριότητας υπολειτούργησε και συγκεκριμένα βασίστηκε στο προσωπικό ασφαλείας από την περασμένη Παρασκευή έως τη Δευτέρα. Το πρόγραμμα λειτουργίας της υπηρεσίας το είχε συζητήσει η αντιδήμαρχος καθαριότητας Κορίνα Χιώτη Πρασσά με τον προϊστάμενο και είχαν ενημερωθεί σχετικά οι εργαζόμενοι.
Το πρωί της Τετάρτης η αντιδήμαρχος μας μίλησε για
το θέμα διευκρινίζοντας: «Σε όλες τις μεγάλες πόλεις κατά τη διάρκεια των αργιών δεν εργάζονται τα απορριμματοφόρα, ώστε οι διοικήσεις των δήμων να απαλλαγούν από το οικονομικό βάρος των εξαιρέσιμων. Η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου Καβάλας χρωστά στους εργαζόμενους χίλια ρεπό. Το προσωπικό μας είναι πολύ κουρασμένο. Προσφάτως αντιμετωπίσαμε και το θάνατο από εγκεφαλικό επεισόδιο ενός οδηγού. Θεώρησα λοιπόν ότι οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να ξεκουραστούν και να μείνουν στα σπίτια τους μαζί με τις οικογένειές τους.
το θέμα διευκρινίζοντας: «Σε όλες τις μεγάλες πόλεις κατά τη διάρκεια των αργιών δεν εργάζονται τα απορριμματοφόρα, ώστε οι διοικήσεις των δήμων να απαλλαγούν από το οικονομικό βάρος των εξαιρέσιμων. Η υπηρεσία καθαριότητας του δήμου Καβάλας χρωστά στους εργαζόμενους χίλια ρεπό. Το προσωπικό μας είναι πολύ κουρασμένο. Προσφάτως αντιμετωπίσαμε και το θάνατο από εγκεφαλικό επεισόδιο ενός οδηγού. Θεώρησα λοιπόν ότι οι εργαζόμενοι θα έπρεπε να ξεκουραστούν και να μείνουν στα σπίτια τους μαζί με τις οικογένειές τους.
Είχαμε καταρτίσει ένα πρόγραμμα για την υπηρεσία το οποίο και τηρήσαμε. Το πρωί του Σαββάτου συλλέξαμε κάποια απορρίμματα από τον τομέα της Δευτέρας, ενώ το πρωί της Κυριακής ένα απορριμματοφόρο συνέλεξε επιπλέον σκουπίδια από τον τομέα της Δευτέρας. Από την Τρίτη ωστόσο η υπηρεσία εργάζεται κανονικά. Θεώρησα προσωπικά ότι θα εκδίδονταν ενημερωτικό δελτίο τύπου, κάτι όμως που δε συνέβη ίσως εκ παραδρομής. Εάν οι δημότες είχαν ενημερωθεί εγκαίρως μέσω δελτίου τύπου από τους υπηρεσιακούς παράγοντες τότε και ο κόσμος σίγουρα θα ήταν πιο συνεργάσιμος. Υπέθετα ότι όπως υπήρξε ενημέρωση τα Χριστούγεννα αναφορικά με τη λειτουργία της υπηρεσίας, κάτι παρόμοιο θα συνέβαινε και για την αργία του Αγίου Πνεύματος. Αυτό όμως δε συνέβη.
Κάποιες στιγμές σίγουρα σημειώνονται και λάθη. Μπορεί στο παρελθόν η υπηρεσία καθαριότητας να λειτουργούσε κατά τη διάρκεια των αργιών, τότε όμως δεν υπήρξε πρόβλημα με τον επίτροπο που δεν εγκρίνει τις υπερωρίες και τα εξαιρέσιμα του προσωπικού. Να υπογραμμίσω ότι εδώ και τρεις μήνες δεν εγκρίνονται από τον επίτροπο οι υπερωρίες των εργαζομένων. Να ξεκαθαρίσω επίσης ότι πέραν των οικιακών απορριμμάτων υπάρχουν και οι περιπτώσεις των σύμμικτων που εναποθέτουν οι δημότες χωρίς να ειδοποιούν, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η κατάσταση. Περιόδευσα την Τρίτη μαζί με τη δήμαρχο και διαπιστώσαμε ότι παντού υπήρχαν ογκώδη αντικείμενα και προϊόντα κλαδέματος, για τα οποία όμως δεν είχε ενημερωθεί η υπηρεσία.
Μαζεύουμε διαρκώς τα απορρίμματα με το υπάρχον προσωπικό αφού ακόμη δεν εγκρίθηκαν οι προσλήψεις έκτακτου προσωπικού. Δύο απορριμματοφόρα συλλέγουν διαρκώς τα σκουπίδια. Βρισκόμαστε εν αναμονή του προγράμματος της κοινωφελούς εργασίας. Εάν διαθέταμε περισσότερους εργαζόμενους τότε και το μόνιμο προσωπικό θα μπορούσε να πάρει τις άδειες και τα ρεπό που δικαιούται. Έως σήμερα, ως ομάδα και ως δημοτική αρχή, δεν έχουμε εξετάσει την ανάθεση της αποκομιδής σε ιδιώτη».
Σχόλια