Αυξάνονται τα τέλη κυκλοφορίας

teli-kykloforias

Από την υποχρέωση της καταβολής τελών κυκλοφορίας απαλλάσσονται μόνο τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν μετά από την 1/11/2010 τα οποία εκπέμπουν λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά 100 χιλιόμετρα. Αυτά τα οχήματα δεν ξεπερνούν τα 200.000. με μια μείωση του «αφορολόγητου» από τα 100 στα 80 γραμμάρια το μόνο όφελος για τα δημόσια οικονομικά είναι να διευρυνθεί ο αριθμός όσων κληθούν να πληρώσουν τέλη κατά 30-40 χιλιάδες οχήματα με τα έσοδα να αυξάνονται μόλις κατά 3-4 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα του κράτους από τα τέλη κυκλοφορίας έχουν καταρρεύσει από το 2010 μέχρι και σήμερα, λόγω του κύματος των καταθέσεων πινακίδων, καθώς ακόμα και σήμερα παραμένουν σε ακινησία 580-600 οχήματα. Συγκριτικά με το 2010, όταν τα έσοδα από τα τέλη ήταν 1,6 δισ. ευρώ το 2015 έχουν περιοριστεί στο 1,15 δισ. ευρώ. Η τάση παραμένει πτωτική, καθώς τα καινούργια οχήματα που αποκτώνται είναι κατά κύριο λόγο μικρού κυβισμού με χαμηλές εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει λιγότερα κρατικά έσοδα.

Από τα περίπου 3,5 εκατ. οχήματα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους πριν από την 1/11/2011 και πληρώνουν τέλη με βάση τον κυβισμό, ούτε καν 70.000 δεν έχουν κινητήρα άνω των 2.357 κ.εκ..

1.200.000 οχήματα έχουν κινητήρα έως 1.357 κ.εκ. και πληρώνουν τέλη από 22 έως 135 ευρώ έκαστο. Τα 1.400άρια, τα 1.600άρια και τα 1.800άρια είναι περίπου 2.000.000 οχήματα και πληρώνουν από 240 έως 300 ευρώ το καθένα. Πάνω από 1.929 κυβικά είναι τα οχήματα που επιβαρύνονται και με τέλη και με φόρο πολυτελούς διαβίωσης και υπάρχουν 257.000. Αυτά επιβαρύνονται ήδη με 660 έως και 1.320 ευρώ μόνο για τέλη.

Στο μέτωπο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, αυτά τα αυτοκίνητα έχουν συγκεντρώσει μεγάλο μερίδιο της αγοράς καθώς στα 100 οχήματα που πωλούνται τα 60-65 είναι πετρελαιοκίνητα. Από τον Νοέμβριο του 2011 που επιτράπηκε η πετρελαιοκίνηση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Αύγουστο του 2015, είχαν πουληθεί 136.185 πετρελαιοκίνητα οχήματα επί συνόλου 252.569 πωλήσεων.

 

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Stellantis: Παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Κάρλος Ταβάρες

«Τις τελευταίες εβδομάδες προέκυψαν διαφορετικές απόψεις του Ταβάρες με το ΔΣ» σχολίασε ο ανώτερος ανεξάρτητος …