Συνωστισμός στην Εφορία Καλλιθέας από κόσμο που θέλει να εξοφλήσουν τις φορολογικές του υποχρεώσεις, Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012. Απίστευτος συνωστισμός παρατηρείται από το πρωί σε όλες σχεδόν τις Εφορίες της χώρας, καθώς οι φορολογούμενοι έσπευσαν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους καθώς οι εφοριακοί έκαναν την προηγούμενη εβδομάδα τριήμερη απεργία. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Δικαιώματα πολιτών στην εξυπηρέτησή τους από τις δημόσιες υπηρεσίες

Συνωστισμός στην Εφορία Καλλιθέας από κόσμο που θέλει να εξοφλήσουν τις φορολογικές του υποχρεώσεις, Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2012. Απίστευτος συνωστισμός παρατηρείται από το πρωί σε όλες σχεδόν τις Εφορίες της χώρας, καθώς οι φορολογούμενοι έσπευσαν να πληρώσουν τις υποχρεώσεις τους καθώς οι εφοριακοί έκαναν την προηγούμενη εβδομάδα τριήμερη απεργία. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας

Tην άμεση και ολοκληρωμένη εξυπηρέτησή του από τις δημόσιες υπηρεσίες, πρέπει να αξιώνει ο κάθε πολίτης, που όμως οφείλει να είναι γνώστης των δικαιωμάτων που έχει από την Ελληνική νομοθεσία και τα οποία δικαιώματα απαγορεύουν την ταλαιπωρία και καθυστέρηση στην διεκπαιρέωση των υποθέσεων του.

Εσείς τα γνωρίζετε;

Δείτε μερικά εκ των δικαιωμάτων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες που προσέρχονται για να εξυπηρετηθούν είναι:

1. Οι υπηρεσίες οφείλουν να απαντούν οπωσδήποτε σε όλες τις αιτήσεις των πολιτών το συντομότερο δυνατό. Αν δεν είναι δυνατή η ικανοποίηση του αιτήματος, πρέπει να αναφέρουν τους πολύ συγκεκριμένους λόγους και τις νομικές διατάξεις που καθιστούν ανέφικτη την απάντησή του.

2. Αν μία αίτηση υποβληθεί σε αναρμόδια υπηρεσία, η τελευταία οφείλει να τη διαβιβάσει αυτεπαγγέλτως στην αρμόδια το πολύ εντός 5 ημερών.

3. Οι υποθέσεις των πολιτών πρέπει να διεκπεραιώνονται το αργότερο σε 60 ημέρες ή, κατ' εξαίρεση, σε 75 ημέρες το αργότερο, αν είναι συναρμόδιες πάνω από μία υπηρεσίες.

4. Οι υπηρεσίες επίσης οφείλουν να παρέχουν απλές πληροφορίες, πιστοποιητικά ή βεβαιώσεις (πλην συντάξεων γήρατος) σε 10 ημέρες το αργότερο. Αν οι παραπάνω προθεσμίες δεν τηρούνται, οι πολίτες έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν από το «Συνήγορο του Πολίτη» εγγράφως να επιληφθεί της υπόθεσης.

5. Κάθε πολίτης έχει δικαίωμα να λαμβάνει γνώση οποιουδήποτε εγγράφου με απλή αίτησή του. Εξαίρεση τίθεται στα έγγραφα που αναφέρονται στην οικογενειακή ζωή τρίτων, όταν παραβλάπτεται το απόρρητο ή όταν δυσχεραίνεται έτσι το έργο ή η έρευνα αστυνομικών ή δικαστικών αρχών ή όταν υπάρχει σχετική υπουργική απόφαση που απαγορεύει την πρόσβαση σε κάποιο συγκεκριμένο έργο.

6. Οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να καθιερώνουν ώρες υποδοχής κοινού, οι οποίες θα πρέπει να τηρούνται και επίσης να υφίσταται και να τηρείται σύστημα σειράς προτεραιότητας.

7. Οι δημόσιες υπηρεσίες οφείλουν να διαθέτουν έντυπα αιτήσεων για όλες τις υπηρεσίες που παρέχουν, να πρωτοκολλούν κάθε αίτηση των πολιτών και να δίνουν στον αιτούντα τον αριθμό πρωτοκόλλου προς εξυπηρέτησή του κατά την διερεύνηση από αυτόν της πορείας της αίτησής του.

8. Επίσης, οι δημόσιοι υπάλληλοι οφείλουν αν βοηθούν στη συμπλήρωση των αιτήσεων ή των δικαιολογητικών όσους δεν είναι σε θέση να το πράξουν μόνοι τους.

9. Οι δημόσιοι υπάλληλοι οφείλουν περαιτέρω να επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους πολίτες και να τους ενημερώνουν για την πορεία της αίτησής τους στα τηλέφωνα που οι τελευταίοι έχουν σημειώσει στα στοιχεία τους κατά τη συμπλήρωση της αίτησης.

Για κάποιους τα ως άνω δικαιώματα ίσως να μοιάζουν αυτονόητα, ενώ για κάποιους άλλους περιγραφή ενός ιδεατού κόσμου μακριά από την ελληνική πραγματικότητα.

Στην καταγραφή τους από το oenet.gr, σημειώνεται πως αυτά τα δικαιώματα ανήκουν σε κάθε πολίτη που απευθύνεται στις δημόσιες υπηρεσίε, θα πρέπει όλοι να τα γνωρίζουμε, προκειμένου να αξιώνουμε τη βέλτιστη δυνατή εξυπηρέτηση από τις δημόσιες υπηρεσίες με τις οποίες συναλλασσόμαστε και με τους δημόσιους υπαλλήλους που μας εξυπηρετούν.

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

ΥΠΕΝ: Άμεσα αποτελέσματα για τους καταναλωτές με την παρέμβαση στο κόστος του ρεύματος

Τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση της παρέμβασης θα είναι δημοσιονομικού χαρακτήρα και όχι κανονιστικά μέτρα …