Γνώση βασικών ψηφιακών δεξιοτήτων απαιτούν οι νέες θέσεις εργασίας

τεχνολ
Σε απαραίτητο διαβατήριο για την επαγγελματική επιβίωση και την περαιτέρω εξέλιξη των νέων έχουν εξελιχθεί οι ψηφιακές δεξιότητες.
Στο πολύ άμεσο μέλλον εκτιμάται ότι εννέα στις δέκα θέσεις εργασίας θα απαιτούν τη γνώση, τουλάχιστον, βασικών ICT skills.
Τα νέα, πάντως σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΣΕΠΕ), για την Ευρώπη δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστα, καθώς το 40% των ενηλίκων έχει πολύ χαμηλό ή ανύπαρκτο επίπεδο γνώσης των digital skills.
Σε αυτήν τη λογική κινούμενη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμευτεί να παρουσιάσει το 2016 μια ολοκληρωμένη ατζέντα για τα eskills, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι Ευρωπαίοι μπορούν να αποκτήσουν ή να αναβαθμίσουν τις υφιστάμενες ψηφιακές τους δεξιότητες, ώστε να ανταποκριθούν καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.
Εξ αυτού του λόγου, άλλωστε, η Επιτροπή έχει αναδείξει σε βασική της προτεραιότητα, στο πλαίσιο της ψηφιακής ενιαίας αγοράς που προωθεί, την ενδυνάμωση των ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ του ευρωπαϊκού πληθυσμού.
Μεταξύ των εργαλείων, που έχει ενεργοποιήσει προς αυτήν την κατεύθυνση, περιλαμβάνεται και η Εβδομάδα Προγραμματισμού (EU Code Week).
Το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για συμμετοχή στην ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού, στα τέλη του 2015, έρχεται να επιβεβαιώσει ότι οι νέοι στην Ευρώπη έχουν αντιληφθεί την αναγκαιότητα της απόκτησης βασικών ή και εξειδικευμένων digital skills.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Επιτροπή, το EU Code Week για το 2015 σημείωσε ρεκόρ συμμετοχής.
Σχεδόν 570.000 άτομα έμαθαν στη διάρκεια της διοργάνωσης να "γράφουν κώδικα" (computer programming). Όπως προκύπτει από τα σχετικά στοιχεία, ο μέσος όρος ηλικίας των συμμετεχόντων ήταν 14 ετών, ενώ περίπου το 48% ήταν κορίτσια ή γυναίκες. Το 2014, στην αντίστοιχη Εβδομάδα Προγραμματισμού είχαν συμμετάσχει 150.000 άτομα.
Αναιμικές επιδόσεις
Στην Ευρώπη το λεγόμενο “ψηφιακό κενό” στον τομέα των δεξιοτήτων εξελίσσεται σε ύψιστη απειλή για την αγορά εργασίας, καθώς το εργατικό δυναμικό δεν διακρίνεται για το υψηλό επίπεδο των ψηφιακών του δεξιοτήτων, ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 13% των εργαζομένων, που δεν διαθέτει καθόλου digital skills.
Εξαίρεση στον κανόνα αυτόν, αποτελούν χώρες, όπως η Δανία, η οποία διαθέτει το υψηλότερο επίπεδο digital skills ανάμεσα στους τακτικούς χρήστες του Διαδικτύου (ψηφιακές δεξιότητες διαθέτει το 20,8% των χρηστών του Ιnternet).
Η Ελλάδα (8,27%), το Βέλγιο (7,87%), η Γαλλία (7,78%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (7,35%) βρίσκονται στο μέσον της κατάταξης, ενώ η Γερμανία (4,73%), η Ιταλία (4,22%) και η Πολωνία (3,32%) ακολουθούν. Αντίθετα, στη βάση της κατάταξης βρίσκονται χώρες, όπως η Ρουμανία, με ποσοστό 2,01% των τακτικών χρηστών του Διαδικτύου.
Συνολικά, το 27,6% του ευρωπαϊκού πληθυσμού έχει λάβει κάποιας μορφής ICT skills στο σχολείο ή στο Πανεπιστήμιο.
Το υψηλότερο σχετικό ποσοστό καταγράφει η Σουηδία (40%), η Φινλανδία (38,7%), η Σλοβακία (38,6%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (37,6%). Το έλλειμμα σε ψηφιακές δεξιότητες είναι πιο εμφανές, όσον αφορά τα λεγόμενα advanced digitall skills.
Έτσι, μόλις το 9,81% των χρηστών του Ιnternet στην Ευρώπη έχει δημιουργήσει μία ιστοσελίδα κάποια στιγμή στη ζωή του.
Επιπλέον, μεταξύ των τακτικών χρηστών του Διαδικτύου, ένα ποσοστό 10,6% των Ευρωπαίων έχει γράψει πρόγραμμα για ηλεκτρονικό υπολογιστή, χρησιμοποιώντας ειδική γλώσσα προγραμματισμού (σ.σ. αναφέρεται σε υψηλού επιπέδου γλώσσες προγραμματισμού, με τις οποίες μπορεί να είναι μόνο εξοικειωμένοι μόνο προγραμματιστές ή αναλυτές συστημάτων).

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Το στοίχημα των μη κρατικών πανεπιστημίων - Μια κομβική κυβερνητική επιλογή θα κριθεί στην αυγή του νέου έτους

Η έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για τη λειτουργία μη κρατικών πανεπιστημίων διαμορφώνει το πλαίσιο …