- Ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου
- Διασύνδεση ερευνητικών ινστιτούτων, πανεπιστημίων και ΤΕΙ (η οργάνωση δηλαδή του ενιαίου χώρου Έρευνας και Ανώτατης Εκπαίδευσης)
- Διαδικασίες για την κατάρτιση των προϋπολογισμών της Παιδείας (με έμφαση στον κεντρικό ρόλο του υπουργείου, ώστε να γνωρίζει την πορεία όλων των χρημάτων που καταλήγουν στην εκπαίδευση)
- Τρόπος παρακολούθησης των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων
- Αυτονομία των ΑΕΙ,
- Ανάπτυξη και την εκπαίδευση της σχολικής ηγεσίας
Αυτές είναι οι έξι βασικές αλλαγές που θα γίνουν έως και τον Ιούνιο στην εκπαίδευση αξιοποιώντας το Υπουργείο την έκθεση του ΟΟΣΑ.
Επίσης από τον Ιούνιο του 2016 και για έναν χρόνο, θα πραγματοποιηθούν οι διαδικασίες για τη σύνταξη της νέας έκθεσης του ΟΟΣΑ, η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τα εκπαιδευτικά δεδομένα της παρούσας συγκυρίας και όχι τους δείκτες και τα νούμερα του 2009, στα οποία βασίστηκε η έκθεση του 2011.