Το επάγγελμα των Ελλήνων την περίοδο της κρίσης

erotimatiko

Όπως συνέβαινε πριν δεκαετίες, έτσι και τώρα οι Έλληνες αναζητώντας μία καλύτερη ζωή και σίγουρο μεροκάματο, με βάση τα επίσημα στοιχεία που συγκέντρωσε για την τελευταία διετία η Ελληνική Στατιστική Αρχή, που αποτελούν στην καρδιά για εκατοντάδες οικογένειες, οδηγούνται στα καράβια, μπαρκάροντας.

-Από το 2012 έως και το 2014, η αύξηση των ναυτικών σε ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, ήταν της τάξης του 24%.

-Την ίδια περίοδο μειώθηκαν κατά 1,2% οι ναυτικοί σε ελληνικά πλοία.

-Σε 1.273 πλοία που απογράφησαν απασχολούνταν 22.925 ναυτικοί, εκ των οποίων 12.263 ήταν Έλληνες (ποσοστό 55,2%) και 10.262 ξένης εθνικότητας (44,8%), ενώ κατά την προηγούµενη απογραφή της 20ης Σεπτεµβρίου 2012, απασχολούνταν 22.880 ναυτικοί εκ των οποίων 13.026 ήταν Έλληνας 56,9%) και 9.854 αλλοδαποί (43,1%).

-Στα ελληνικά πλοία που απογράφησαν στις 20/09/2014 απασχολούνταν 21.315 ναυτικοί, εκ των οποίων 11.801 ήταν Έλληνες (ποσοστό 55,4%) και 9.514 ξένης εθνικότητας (44,6%). Αντίστοιχα στην προηγούμενη απογραφή στις 20/09/2012 το σύνολο των ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία ήταν 21.582 εκ των οποίων 12.209 ήταν Έλληνες (56,6%) και 9.373 ξένοι (43,4%).

-Στα ελληνόκτητα πλοία µε ξένη σημαία συμβεβλημένα µε το ΝΑΤ στις 20/09/2014 απασχολούνταν 1.610 ναυτικοί, εκ των οποίων 862 ήταν Έλληνες (53,5%) και 748 ξένης εθνικότητας (46,5%), ενώ στην απογραφή της 20/09/2012 το σύνολο το ναυτικών ήταν 1.298 εκ των οποίων 817 Έλληνες (62,9%) και 481 ξένης εθνικότητας (37,1%).

-Επί συνόλου 1.273 πλοίων άνω των 100 κόρων ολικής χωρητικότητας τα 1.186 ήταν ελληνικά, τα 87 ελληνόκτητα υπό ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.

-Από τα 1.186 ελληνικά πλοία 1.078 ήταν εν ενεργεία, 108 σε αργία ή παροπλισμό και 114 δεν απογράφηκαν για διάφορους λόγους, όπως πώληση, διάλυση, αλλαγή σημαίας κλπ. Από τα 87 ελληνόκτητα πλοία συμβεβλημένα µε το ΝΑΤ, τα 74 ήταν εν ενεργεία και 13 σε αργία ή παροπλισμό.

-Η κατανομή του ναυτεργατικού δυναμικού μεταξύ των κατηγοριών των πλοίων δείχνει ότι 6.470 ναυτικοί (28,2%) υπηρετούσαν σε φορτηγά, 10.078 (44,0%) σε δεξαμενόπλοια, 5.813 (25,4%) σε επιβατηγά και τουριστικά και 564 (2,5%) σε λοιπά πλοία.

-Το σύνολο των 21.315 Ελλήνων και ξένων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,5% (6.933 άτομα), το κατώτερο προσωπικό το 59,9% (12.769), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 7,4% (1.585 άτομα) και 28 άτομα (0,1%) δεν είχε ναυτική ειδικότητα.

-Από τους 1.610 Έλληνες και ξένους ναυτικούς, στα συμβεβλημένα µε το ΝΑΤ ελληνόκτητα πλοία, το ανώτερο προσωπικό αποτελούσε το 32,2% (519 ναυτικοί), το κατώτερο προσωπικό το 57,8% (931 ναυτικοί), οι δόκιμοι και το υγειονομικό προσωπικό το 5,9% (95 ναυτικοί) και χωρίς ναυτική ειδικότητα ήταν το 4,0% (65 ναυτικοί).

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Συντάξεις χηρείας από το 2025. Το ποσό μετά την αύξηση

Συντάξεις χηρείας από το 2025. Το ποσό μετά την αύξηση. Από την 1/1/2025 μέσω της …