Χειρότερη από κάθε άλλη φορά ήταν η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος που κανονικά ολοκληρώνεται στις 29 Φεβρουαρίου, με τον εμπορικό κόσμο, να δηλώνει πλήρη αδυναμία να ανταποκριθεί σε αυτή την οικονομική κατρακύλα, με το καταναλωτικό κοινό να έχει αδυναμία ακόμα και για το φαγητό του, πόσο μάλλον για αγορά ειδών, που τώρα θεωρούνται είδη πολυτελείας, μπροστά στη διατροφή των παιδιών.
Με βάση την έρευνα του Ινστιτούτου ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ:
-Μία στις τρεις επιχειρήσεις εμφάνισε απώλεια τζίρου πάνω από 40%
-Η αγορά στο σύνολό της έχασε 1,18 δις ευρώ σε σχέση με τις περσινές εκπτώσεις.
-Η μεσοσταθμική μείωση της αγοραστικής κίνησης το 2016 σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2015 (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2015: τζίρος σε απόλυτα νούμερα 5,67 δις ευρώ και μείωση -2,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014), κυμαίνεται στα επίπεδα του -20,8%.
-Ο εκτιμώμενος τζίρος για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί το 2016 περίπου στα 4,49 δις ευρώ, καταγράφοντας απώλειες 1,18 δις ευρώ (μείωση -20,8% σε σχέση με τις Χειμερινές Εκπτώσεις του 2015).