Απογοητευτικά είναι τα στοιχεία που κοινοποίησαν τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο Στέφενσων», από τις έρευνες που διενήργησαν για τις συνθήκες εργασίας των συναδέλφων τους σε πλοία των γραμμών, Πάτρα, Κυλλήνη, Ρίο, Ηγουμενίτσα και Κέρκυρα.
Με βάση αυτά δεν είναι εργαζόμενοι αλλά δούλοι καθώς:
«Στη γραμμή Πάτρα – Ιταλία δρομολογούνται πλοία με σημαίες Ελληνική, Ιταλική και Μάλτας, δεν εφαρμόζονται για το σύνολο των ναυτεργατών ΣΣΕ – κοινωνική ασφάλιση, οι υπουργικές αποφάσεις για τα υπό Ελληνική σημαία πλοία έχουν δημιουργήσει συνθέσεις «λάστιχο» που καθορίζονται κατ’ εντολή των εφοπλιστών, με εντατικοποίηση της δουλειάς των ναυτεργατών.
Στη γραμμή Πάτρα – Κεφαλλονιά, το Ε/Γ-Ο/Γ «SPEEDRUNNER III» της διαχειρίστριας εταιρείας «IONIAN GROUP», προγραμματίζονται δρομολόγια στα οποία θα εργάζονται οι ναυτεργάτες μέχρι και 16 ώρες ημερησίως !!! Στην πορθμειακή γραμμή Ρίου – Αντίρριου, με τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις που ήταν αποτέλεσμα συναλλαγών εφοπλιστών – ΥΝΑ – Διοίκησης ΠΕΝΕΝ και τοπικού σωματείου, σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες, προκαλεί εντατικοποίηση της δουλειάς, με ναυτεργάτες πολλαπλών καθηκόντων (παρκαδόροι από άλλες ειδικότητες κ.α).
Στην γραμμή Ηγουμενίτσα – Ιταλία δρομολογούνται τα πλοία:
- Ε/Γ-Ο/Γ «BARI», σημαία Κύπρου, της ναυτιλιακής εταιρείας NOBEL MARITIME INC. με 49 ναυτεργάτες (από Ελλάδα 32, Αίγυπτο 7, Ρουμανία 5, Αλβανία 3, Μαυροβούνιο 1, Βουλγαρία 1), δεν εφαρμόζεται ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.
- Ε/Γ-Ο/Γ «PRINCE», σημαία Κύπρου, της ναυτιλιακής εταιρείας EUROPEAN SEAWAYS INC. με 38 ναυτεργάτες (από Ελλάδα 7, Ρουμανία 24, Αλβανία 1, Μαυροβούνιο 3, Σερβία 1, Σρι Λάνκα 1, Γερμανία 1), δεν εφαρμόζεται ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες, δεν είναι ασφαλισμένοι στο ΝΑΤ.
- Ε/Γ-Ο/Γ «VASTERVIK», σημαία Κύπρου, της ναυτιλιακής εταιρείας EUROPEAN MANAGEMENT MARITIME CORP. από τους 54 ναυτεργάτες που είναι ναυτολογημένοι οι 49 έχουν ΣΣΕ – κοινωνική ασφάλιση, ενώ τους οφείλονται δεδουλευμένες αποδοχές μηνών.
Στην πορθμειακή γραμμή Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα, από το 2008 στη ΣΣΕ των πορθμείων, με ευθύνη και της τότε διοίκησης του τοπικού σωματείου, δεν εφαρμόζεται η ωριαία ανάπαυση, τα δρομολόγια είναι κατ’ εντολή των εφοπλιστών με την έγκριση της λιμενικής αρχής, υπέρβαση ωραρίων με εντατικοποίηση της εργασίας και χωρίς να καταγράφονται οι πραγματικές ώρες εργασίας, πραγματοποιούνται εργασίες εν πλω, δεν δίνονται ρεπό και δεν αμείβονται όπως προβλέπεται (άρθρο 27) από την ΣΣΕ».
ΕΔΩ ΟΛΗ Η ΕΡΕΥΝΑ: