Τις ενέργειες, στις οποίες θα πρέπει να προβούν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για την τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα σχολεία ,πριν από τις προσλήψεις των αναπληρωτών στις αρχές Σεπτεμβρίου, καταγράφει εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα του ΥΠΠΕΘ.
Οι ενέργειες αυτές είναι αναγκαίες για την ομαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και είναι οι ακόλουθες:
1. Τα υπηρεσιακά συμβούλια ΠΥΣΔΕ -ΠΥΣΠΕ πρέπει να συνεδριάσουν το αργότερο έως την Τρίτη 30/08 στις 14:00, προκειμένου να αποφασίσουν για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ 1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «my school» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και λαμβάνοντας υπ’όψιν την α΄ και β΄ ανάθεση των εκπαιδευτικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και την αρ. Φ.12/657/70691/Δ1/26.4.2016 (Β΄1324) ΥΑ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Εξαιρετικά, σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, η κατά τα ανωτέρω προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα διενεργηθεί το αργότερο έως την Τρίτη 30/8 στις 14:00, με απόφαση των οικείων Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 της αριθ. Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 ( Β΄ 1340) ΥΑ, όπως ισχύει.
2. Την Τετάρτη 31/8 και έως τις 14:30 αποστέλλουν οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης τα κενά -πλεονάσματα που θα προκύψουν ύστερα από την ολοκλήρωση της ανωτέρω διαδικασίας τοποθετήσεων.
3. Την Πέμπτη 1/9 δέον όπως πραγματοποιηθούν οι κοινές συνεδριάσεις των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να αποφασίσουν για την συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης 6 της παρ. 1 του άρθρου 25 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235), όπως αντικαταστάθηκε με την περ.α΄ της παρ.5 του άρθρου 33 του ν.4386/2016 (Α΄ 83). Είναι δε αυτονόητο ότι συμπληρωματικά με τις ανωτέρω ειδικές διατάξεις εφαρμόζονται εν προκειμένω και οι γενικές διατάξεις περί συλλογικών διοικητικών οργάνων των άρθρων 13-15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999-Α΄ 45), όπως ισχύουν. Αναλυτικά, σχετικά με τη διενέργεια των εν λόγω κοινών συνεδριάσεων, σας επισημαίνουμε τα ακόλουθα εν όψει και σχετικών ερωτημάτων που υποβλήθηκαν στην υπηρεσία μας:
α) Σύμφωνα με την αδιάσειστη γραμματική διατύπωση των ειδικών εφαρμοστέων διατάξεων, οι εν λόγω κοινές συνεδριάσεις υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα και ευθύνη των οικείων Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι οποίοι ορίζουν και τον Πρόεδρό τους.
β) Επειδή, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 14 του ν.2690/1999 ο Πρόεδρος του συλλογικού οργάνου καθορίζει την ημέρα, την ώρα και τον τόπο των συνεδριάσεων και καλεί τα τακτικά και τα αναπληρωματικά μέλη να συμμετάσχουν, χρειάζεται πριν από τον καθορισμό του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης να έχει προηγηθεί η Πράξη του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης με την οποία θα ορίζεται ο Πρόεδρος και ο γραμματέας της κοινής συνεδρίασης.
Σημειώνεται ότι ο νόμος καταλείπει στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης ευρύτατο πεδίο διακριτικής ευχέρειας ορισμού των ανωτέρω προσώπων. Κρίνεται όμως σκόπιμο ως Πρόεδρος της κοινής συνεδρίασης να ορισθεί ένας εκ των Προέδρων των ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.
γ) Στη συνέχεια, θα γίνει ο καθορισμός από τον ορισθέντα Πρόεδρο του τόπου και του χρόνου της κοινής συνεδρίασης.
Επειδή η διενέργεια της κοινής συνεδρίασης πρέπει να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1/9, η σχετική πρόσκληση δέον όπως έχει γνωστοποιηθεί στα μέλη τουλάχιστον 48 ώρες πριν από τη διενέργειά της. Όσον αφορά τον τόπο, προδήλως ο ορισθείς Πρόεδρος έχει διακριτική ευχέρεια επιλογής και ορισμού του πιο πρόσφορου για τη συνεδρίαση τόπου.
δ) Όσον αφορά τη διενέργεια των κοινών συνεδριάσεων και τη λήψη αποφάσεων, εφαρμοστέες είναι οι γενικές διατάξεις των άρθρων 14 και 15 του ν.2690/1999.
4. Ύστερα από τη διενέργεια των ανωτέρω κοινών συνεδριάσεων, και εφόσον έχει προκύψει πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικό πραγματοποιείται την Παρασκευή 2/9 η διαδικασία αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
5. Με ευθύνη των Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ενημερώνεται το ηλεκτρονικό σύστημα my school για τις προκύπτουσες από τις ανωτέρω διοικητικές πράξεις μεταβολές.