Περιστέρι - Βαλορί, 1954 / Λευκός πηλός, διακόσμηση πλαστική, εγχάρακτη και γραπτή με επίχρισμα 13 x 9,5 x 22,5 εκ. Fundación Almine y Bernard Ruiz-Picasso para el Arte, Μαδρίτη.
Στο πλαίσιο της σειράς εκθέσεων «Θεϊκοί Διάλογοι», το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης διοργανώνει φέτος, από τις 20 Ιουνίου μέχρι τις 20 Οκτωβρίου, μεγάλη έκθεση με τίτλο «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός» [Νεοφύτου Δούκα 4, Βασ. Σοφίας και Ηροδότου 1, Αθήνα].
Πήλινο ερυθρόμορφο πινάκιο με παράσταση ψαριών, 350 - 340 π.Χ.
Αθήνα, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Πρόκειται για μια σπάνια έκθεση για τον Πικάσο και την έμπνευσή του από την αρχαιότητα, σε συνομιλία με αρχαία έργα, σε επιμέλεια του Καθηγητή Ν. Χρ. Σταμπολίδη και του Olivier Berggruen.
Ο μεγάλος καλλιτέχνης του 20ού αιώνα, έχει δημιουργήσει μοναδικά έργα ζωγραφικής, αλλά λίγοι γνωρίζουν από κοντά το σχεδιαστικό-χαρακτικό του έργο καθώς και αυτό της κεραμικής -έναν συνδυασμό που συνδέεται με την αρχαιότητα και εμπνέεται σε μεγάλο βαθμό από έργα του κρητομηκυναϊκού και του ελληνικού κόσμου και, γενικότερα, από τους πολιτισμούς της λεκάνης της Μεσογείου.
Τρία ψάρια και φέτα λεμονιού - Κάννες, 15 Απριλίου 1957
Τροχήλατο πιάτο, ερυθρός πηλός, γραπτή με επίχρισμα διακόσμηση, μερικώς εφυαλωμένο.
Στην έκθεση «Πικάσο και Αρχαιότητα. Γραμμή και πηλός», σπάνια έργα του Πικάσο με θαλάσσια όντα, τετράποδα, ανθρώπινες μορφές, μυθολογικές σκηνές και άλλα εμπνευσμένα από αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες, συνδιαλέγονται θεματικά με αντίστοιχες αρχαιότητες, δημιουργώντας έναν ακόμη μοναδικό «Θεϊκό Διάλογο» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
Πήλινο ομοίωμα περιστεριού, 5ος αι. π.Χ. Αθήνα, Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Ένας ολόκληρος κόσμος που φέρνει μέσα του ο καλλιτέχνης -όχι απαραίτητα από αρχαιότητες που είδε ο ίδιος στις αρχαίες πατρίδες της Μεσογείου, αλλά μέσα στα Μουσεία της Ευρώπης, σε βιβλία που διάβαζε ή κατά τις συναναστροφές του με τον Kριστιάν Ζερβός ή τον Jean Cocteau-, αποκαλύπτεται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.
naftemporiki.gr