Όταν οι «αφανείς» ντελιβεράδες γίνονται «ορατοί»

Σήμερα οι «αφανείς» της τροφοδοτικής αλυσίδας, οι εργαζόμενοι οδηγοί δικύκλων σε κούριερ και ντελίβερι, έδωσαν δυναμικά το στίγμα τους με απεργιακή μοτοπορεία στο κέντρο της Αθήνας.

Οι ντελιβεράδες και οι κούριερ απεργούν για όλο το 24ωρο σήμερα διεκδικώντας την κατοχύρωση και διασφάλιση των αναγνωρισμένων από το νόμο εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς και αξιοπρεπών εργασιακών συνθηκών και πλήρους ασφάλισης από τον εργοδότη.

Πανό του ΣΒΕΟΔ έξω από τη Βουλή, Πέμπτη 08/10.

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Οι «ήρωες σε δύο ρόδες», όπως τους αποκαλούσαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο να κρατηθεί η κοινωνία στα πόδια της στο διάστημα αυτό, σηκώνοντας στις πλάτες τους το τεράστιο βάρος από την αυξημένη ζήτηση στην τροφοδοσία ειδών πρώτης ανάγκης, όπως και την έκρηξη που σημειώθηκε στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

 

Πέρα από την εργασιακή επισφάλεια, τη μισθολογική και ασφαλιστική ανασφάλεια, ο κλάδος των εργαζόμενων ντελιβεράδων και κούριερ χαρακτηρίζεται από συχνά εργατικά ατυχήματα λόγω των εντατικοποιημένων εργασιακών ρυθμών, την εγγενή αυξημένη επικινδυνότητα του μέσου εργασίας που χρησιμοποιούν, καθώς και τις διαρκείς πιέσεις που δέχονται από τους εργοδότες και τους πελάτες.

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Ενδεικτικά από τον Μάιο ώς τον Αύγουστο του 2020, εν μέσω των περιοριστικών μέτρων με την κίνηση στους δρόμους μειωμένη, έπεσαν νεκροί τέσσερις διανομείς, σε Λάρισα, Ηλιούπολη, Βουλιαγμένη και Βούλα, ενώ ο πραγματικός αριθμός των εργατικών ατυχημάτων είναι πολύ μεγαλύτερος από αυτά που φτάνουν στη δημοσιότητα, καθώς πολλά καταγράφονται απλώς ως «τροχαία», ξεκαθαρίζει μεταξύ άλλων το ΣΒΕΟΔ στο υπόμνημα που έστειλε στον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση.

EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν καθολική εφαρμογή του νόμου 4611/2019, που υποχρεώνει τους εργοδότες να δηλώνουν τα οχήματα μεταφοράς και διανομής στο ΕΡΓΑΝΗ, να παρέχουν εξοπλισμό προστασίας (κράνη, μπουφάν κ.λπ.) στους εργαζομένους και να καλύπτουν τα έξοδα χρήσης και συντήρησης του οχήματος με ποσό τουλάχιστον ίσο με 15% του μισθού.

Οι διατάξεις του νόμου όσο και η συνοδευτική εγκύκλιος, χωρίς να λύνουν τα προβλήματα ενός κλάδου όπου κυριαρχεί η εργασιακή επισφάλεια και θερίζουν τα εργατικά ατυχήματα, αποτελούν σημαντική κατάκτηση, που κερδήθηκε με συλλογικές δράσεις μέσα από πρωτοβάθμια σωματεία, όπως η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ).


Πηγή

Σχόλια

To ergasianews.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.

Δείτε επίσης

Live: Οι δηλώσεις Μητσοτάκη και των άλλων ηγετών της Συνόδου Βορρά-Νότου από τη Φινλανδία

Κατά τη διάρκεια της Συνόδου οι 4 ηγέτες και η ύπατη εκπρόσωπος της ΕΕ συζήτησαν …