Σταματά οριστικά και αμετάκλητα η επιδότηση του μισθολογικού επιχειρησιακού κόστους στην παραμεθόριο και σε μειονεκτικές περιοχές, διότι το υπουργείο σχεδιάζει ειδικές ενισχύσεις μέσω του αναπτυξιακού νόμου.
Η απόφαση ανακοινώθηκε από τον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη στη Βουλή, ο οποίος εξήγησε πως:
«Θα δοθεί στις ΜΜΕ κρατική ενίσχυση έως 200.000 ευρώ ανά τριετία σε κάθε επιχείρηση. Η λύση αυτή θα καλύψει μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες δεν έχουν εισπράξει παράλληλα άλλη επιχορήγηση από το 2010-2015. Κάθε άλλος τρόπος αποζημίωσης δεν είναι συμβατός με το κοινοτικό δίκαιο.
Με το νόμο 1767/88 και αργότερα το νόμο 1836/89 δικαιούνταν οικονομική ενίσχυση βιομηχανικές, βιοτεχνικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις σε παραμεθόριες περιοχές, καθώς και στις περιοχές Καλαμάτας και Μεσσήνης του νομού Μεσσηνίας. Με νέες υπουργικές αποφάσεις επεκτάθηκε και σε άλλους νομούς. Η οικονομική ενίσχυση, που είχε τη μορφή της επιδότησης κόστους μισθοδοσίας, καταβαλλόταν από τον ΟΑΕΔ (ο οποίος αντλούσε τις πιστώσεις από το ΠΔΕ). Η καταβολή της επιδότησης σταμάτησε το 2010 κυρίως λόγω έλλειψης πιστώσεων. Έκτοτε, και με ευθύνη των κυβερνήσεων ΝΔ-ΠΑΣΟΚ σωρεύθηκαν οφειλές προς τους δικαιούχους ύψους 200 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο μέτρο συνιστά μη συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο κρατική ενίσχυση καθώς μεταξύ άλλων:
(α) Ποτέ δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το κοινοτικό δίκαιο διαδικασία κοινοποίησης και έγκρισης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ούτε έχει υπαχθεί σε Κανονισμό de Minimis ή σε απαλλακτικό κανονισμό.
(β) Είναι ειδικού χαρακτήρα (άρα προσκρούει στην αρχή της ίσης μεταχείρισης).
(γ) Δεν έχει χρονικό περιορισμό.
(δ) Δεν επιδοτεί νέες θέσεις εργασίας αλλά υπάρχουσες σε υφιστάμενες επιχειρήσεις.
Από την περίοδο που θεσπίστηκε το μέτρο μέχρι σήμερα έχουν επέλθει ριζικές μεταβολές στην ελληνική αγορά εργασίας και έχει μεταβληθεί σε σημαντικό βαθμό η αποτύπωση των σχετικών μεγεθών και δεικτών σε περιφερειακό επίπεδο. Τα συναρμόδια Υπουργεία σχεδιάζουν νέα μέτρα ενίσχυσης της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας, με βάση τις παρούσες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας και τις δημοσιονομικές δυνατότητες, φροντίζοντας παράλληλα, όπως οφείλουν, να είναι συμβατά με τους κοινοτικούς κανονισμούς περί ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται ειδική ενίσχυση των παραμεθόριων και άλλων μειονεκτικών περιοχών μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου. Εκτός αυτού, το 35% των πόρων του ΕΣΠΑ έχει κατευθυνθεί μέσω του περιφερειακού του σκέλους στις περιφέρειες, για να σχεδιάσουν ειδικά μέτρα στην επικράτειά τους.»