Την εδώ και τώρα απόσυρση της τροπολογίας του υπουργού Παιδείας, για την Ειδική Αγωγή, την οποία παξιώνει, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην ανακοίνωσή της, ζητά η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, μιλώντας για αιφνιδιασμούς σκόπιμους του υπουργείου.
"Εν μέσω καλοκαιριού και με τα σχολεία κλειστά το Υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να νομοθετεί για εκπαιδευτικά θέματα και μάλιστα επιλέγοντας την μέθοδο των τροπολογιών, επιθυμώντας έτσι τις λιγότερες δυνατές αντιδράσεις. Χαρακτηριστικό δείγμα τέτοιας γραφής είναι η τροπολογία που αφορά «Θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης».
Το Υπουργείο Παιδείας σε συνέχεια του προηγούμενου έργου του για τα Τμήματα Ένταξης, έρχεται να δώσει ένα νέο χτύπημα στον πολύπαθο χώρο της Ειδικής Αγωγής. Με πρόσχημα «να αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό» δίνει την δυνατότητα, εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών Ειδικής Αγωγής, να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής που δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο. Στην ουσία υποβαθμίζονται τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτεί η διαχείριση των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και προωθείται το «τσουβάλιασμα» των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης και αντικειμένου.
- Στον πιο ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης, εκείνον της Ειδικής Αγωγής, διαμορφώνεται η λογική της πλήρους ευελιξίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό, όπου όλοι θα μπορούν να κάνουν τα πάντα. Αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που τεχνηέντως θα «περισσεύουν».
- Το Υπουργείο νομοθετεί, όχι με βάση τις ανάγκες των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αλλά με «όρους μνημονίων» και με γνώμονα τον Δημοσιοοικονομικό κόφτη. Η διαρκής λιτότητα, οι μηδενικοί διορισμοί, οι περικοπές στις κοινωνικές δαπάνες, οι δεσμεύσεις απέναντι σε ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ αποτελούν το πολιτικό πλαίσιο της τροπολογίας.
Η επίθεση στην Ειδική Αγωγή και στους συναδέλφους, κυρίως αναπληρωτές, που την υπηρετούν είναι επίθεση σε όλους μας. Η απαξίωση των διδακτικών αντικειμένων, το «τσουβάλιασμα» όλων ειδικοτήτων Γενικής ή/και Ειδικής Παιδείας και η κατεύθυνση προς έναν εκπαιδευτικό «λίγο απ’ όλα», είναι απαξίωση συνολικά της Δημόσιας Εκπαίδευσης και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.
Η Δωρεάν, Δημόσια, Γενική και Ειδική Εκπαίδευση, η στελέχωση των δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μαζικούς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών που θα έχουν ενιαία εργασιακά δικαιώματα και κυρίως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, βρίσκονται στο επίκεντρο των διεκδικήσεων μας με την έναρξη κιόλας της νέας σχολικής χρονιάς."