Δεν έχει τέλος η αντιπαράθεση μεταξύ Ε.Σ.Α.μεΑ και Υπουργείου Παιδείας, με την πρώτη τώρα να προχωρά σε καταγγελία σε βάρος του υπουργείου ότι «αγνοεί τις διαχρονικές ελλείψεις που σημειώνονται στο χώρο της Εκπαίδευσης των ατόμων με αναπηρία και να προχωρά στη λήψη ανεπαρκών μέτρων και πολιτικών τόσο για την ενίσχυση των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Εκπαίδευσης με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό (επιστημονικό, ειδικό, βοηθητικό) όσο και για την επαγγελματική αποκατάσταση των εκπαιδευτικών που είναι άτομα αναπηρία και χρόνιες παθήσεις».
Στην ανακοίνωση-καταγγελία τονίζεται:
«Η νέα διάταξη για το προσωρινό σύστημα πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που δόθηκε στη δημοσιότητα αιφνιδιαστικά, για άλλη μια φορά συντάχθηκε ερήμην της Ε.Σ.Α.μεΑ. των φορέων μελών της και των συλλογικών οργάνων των εκπαιδευτικών με αναπηρία, που ως εργαζόμενοι τα τελευταία χρόνια βιώνουν με τον πιο σκληρό τρόπο την ανεργία.
Το υπουργείο Παιδείας και για τα επόμενα χρόνια μονιμοποιεί τη χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης, ενώ τα κοινωνικά κριτήρια που τίθενται αφήνουν και πάλι έξω την όπως συνέβη και τις προηγούμενες σχολικές χρονιές.
Η παρούσα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας συνεχίζει να αγνοεί το παν- αναπηρικό αίτημα επαναφοράς του Πίνακας Α για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ατόμων με αναπηρία και του Ειδικού Βοηθητικού και Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.
Αγνοείται επίσης το αίτημα που αφορά στην κατάθεση διάταξης, για το διορισμό των εκπαιδευτικών με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω κατά προτεραιότητα σε ποσοστό 10% στη Γενική Εκπαίδευση.
Με αυτό το μέτρο η ισχύουσα νομοθεσία θα εναρμονιστεί με την νομοθεσία άλλων ανεπτυγμένων χωρών, με τη Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία (ν. 4074/2012) καθώς και με ευρωπαϊκές οδηγίες όπως η Οδηγία 2000/78/ΕΚ που αφορά στην ίση μεταχείριση στην απασχόληση και έχει ενσωματωθεί στο εθνικό μας δίκαιο με την ψήφιση του ν. 3304/2005.
Ο ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του λίγα χρόνια πριν, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχαν πρωτοστατήσει για την επαναφορά του Πίνακα Α΄, όπως και για την κατά προτεραιότητα πρόσληψη εκπαιδευτικών με αναπηρία στη Γενική Εκπαίδευση.»